smarek

...
art. 62
1. Rzeczywista masa całkowita przyczepy ciągniętej przez motocykl lub motorower - nie może przekraczać masy własnej motocykla lub motoroweru, jednak nie może przekraczać 100 kg.
4a2. Długość zespołu motocykla i przyczepy, motoroweru lub roweru i przyczepy, którego długość nie może przekraczać 4 m

art. 68
1. Producent lub importer nowego typu pojazdu samochodowego, ciągnika rolniczego, motoroweru, tramwaju lub przyczepy oraz przedmiotów ich wyposażenia lub części, prowadzący działalność gospodarczą w tym zakresie, jest obowiązany uzyskać na nie świadectwo homologacji typu wydane przez ministra właściwego do spraw transportu.

art. 81
7. Motorower, przyczepa lekka i pojazd zabytkowy nie podlegają okresowym badaniom technicznym.
...

Ale o rejestracji nic nie ma... Przynajmniej tu.

SPRZEDAM :
=> Sprzedam : zabytkowy motorower komar typ 2330
=> Stan: bdb ( ideał to z fabryki )
=> Cena: 400 zł bez targu
=> Kontakt: pw, lub gg 4369516
=> Informacje dodatkowe: http://www.allegro.pl/item950623689_komar_2330_stan_idealny_95_oryginal_warto.html

sprzedam motorower " Rys" Rocznik 1960 Ma Zalozony Silnik od Motorynki ale Orginalny tez Jest tylko brak w Orginalnym Pokrywy na Magneto . Rys Zalicza sie do Zabytkow Wiele Ludzi Oferowalo mi Sprzedaz ale wlasciciel nie zabardzo chcial sprzedac ale teraz chce sprzedac Cena Jaka go interesuje To 4000 zl Do Malej Negocjacji
Wszelkie Pytania Prosze Kierowac Pod Nr Kom : 668376835
Pozdrawiam =D tutajpoczkategori

Witam! Koledzy z przyjemnością obserwuję dewagacje poruszone w dyskusji. Zaproszenie motocykli tylko na zółtych tablicach było by nieporozumieniem - mogli przyjechać z GB. Zauważcie, że wiekszośc weteranów jeździ na białych blachach, co jest podyktowaneg chorymi przepisami w RP. Myslę, że rozwiazanie leży w dokonaniu podziałów na motocykle wyprodukowane do..., i do... i od 75 - 85 r. Natomiast ważna jest istota waszej imprezy. Zmierzacie w zajebistym kierunku, promując zamiłowania do zabytkowych motocykli, uwidacznijąc walory Roztocza i oczywiście dobrą zabawę. Słuszne są uwagi kolegi dyfra66, co do stawiania na orginał, nawet w kategorii motorower - to umożliwi zachęcenie młodszych kolegów wkręcenia się w tematykę. Same konkurencje podlegają jedynie drobnym modyfikacjom, nie zapominajmy, że w tym wszystkim chodzi o odpoczynek, ucieczke od codzienności a przede wszystkim dobrą zabawę.

Typ:
Motorower

Informacje:
Rok produkcji: 1977,
Pojemność skokowa: 50 cm3,
benzyna, czerwony,
Rodzaj napędu: Łańcuch, Kraj aktualnej rejestracji: Polska.

Dodatkowe informacje:
zabytkowy, bezwypadkowy

Opis pojazdu:
JAWA 50 20P ROCZNIK 1977 !!!
GRATKA DLA KONESERA.
MOTOCYKL Z POPRZEDNIEJ EPOKI W BARDZO DOBREJ KONDYCJI.
PRZED SEZONEM ODŚWIEŻONY, PRZECZYSZCZONY I PRZEPALONY.
W DOBRYCH RĘKACH POSŁUŻY JESZCZE WIELE LAT.
WSZYSTKIE CZĘŚCI MECHANICZNE I BLACHARSKIE W ORYGINALE
MOTOCYKL POSIADA DOWÓD REJESTRACYJNY
ROZWIJA PRĘDKOŚĆ NAWET 60-70 km/h
POLECAM
więcej na
dan-car.otomoto.pl

lub pod numerem tel.
+48 0601-058-937
+48 0601-624-210

Nie mam SHL, i raczej się nie zapowiada (brak prawka, garażu), ale mam machinkę jak najbardziej polską, której się restauracja należy. To Komarek "sztywniak", którego z początku kupiłem "do jeżdżenia", jednak zanim odtarłem z nim do domu, zaskomlał tylko cicho, że on też zabytkowy i mu się marzy przypomnienie lat młodości. W sumie jak ktoś kupuje do restauracji, to najczęściej motocykl, a motorowery trafiają się małolatom "do zajeżdżania" i tjóningu. A ja swojemu obiecałem troskliwe leczenie i na razie powoli dotrzymuję. Szukam informacji, nie tyle stricte Komarowych, co w zakresie technik renowacji, o co na forach motoorwerowych trudniej.

Moim marzeniem jest zrobić gracika "na epokę" i znaleźć się kiedyś w Bieszczadach trzymając dłonie na kremowych rączkach.
Mam już uzbierane 95% oryginalnych "epokowych" części silnika, kartery i dekle wyszorowane (nie będzie polerki, bo pojazdów "dla mas robotniczych" nikt tak nie ozdabiał fabrycznie), deale łącznie z chlapaczem oryginalnym.

Mam nadzieję, że dobrze trafiłam oraz że komuś pomogę, bo ogólnowarsztatowe doświadczenie mam.
Igor

Hej, mam na imie Dawid, znajomi wołają na mnie "Mario" "Mariola" głównie od pewnej piosenki przy której dałem dość dużego czadu w autokarze którym jechaliśmy do Włoch(NagłyAtakSpawacza-Mariola), zajmuje sie programowaniem PAWN, głównie wczesniej grałem w MultiPlayer San Andreas, od roku prowadziłem serwisy RolePlay na mapie The Godfather, mam na swoim koncie liczne sukcesy, lecz z chęci i n00bstwa małoletnich 10<15latków oraz z braku czasu na to odechciało mi się tego zajęcia. Utworzyłem pierwsze prawdziwe RolePlay gry GTA San Andreas, początki prowadzą do dzisiejszego www.ls-rp.com które prowadzi mój konkurent i shackował moją stronę i pozbawił mnie władzy na tym serwisie. Na dzień dzisiejszy jestem zadowolony i szczęśliwy z moją kobietą i nie zamierzam jej zdradzać wirtualnie z Natalku :D pozdrówka

Moją pasją jest motoryzacja, kupuje i restauruje zabytkowe motorowery,motocykle,
aktualnie jestem na kupnie Honda CBR-600,


<<czas na fotke juz minoł :P>>


Xargo1, wszystkie nowe, prawo nie działa wstecz, więc jak już masz w dowodzie wstemplowane, że przegląd bezterminowy, to już tak zostaje.

Z tym "bezterminowy" to też nie oznacza, że do "końca życia", bo mogą być przypadki, że:



Też tak myślałem. Obecnie tylko motorower zarejestrowany na zabytek jest zwolniony z przeprowadzania okresowych przeglądów.

http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=16009

List od starostwa:

Witam.
Jak najbardziej badania techniczne dotyczą również pojazdów unikatowych (w tym motorowerów). Fakt, że miał Pan wpis dot. bezterminowo ważnego badania techn. nie wynikał z tego że pojazd jest unikatowy, tylko z tego, że motorowery poprzednio nie podlegały badaniom techn.
Wpis dot. unikatowości pojazdu ma znaczenie jedynie przy procedurze ubezpieczania pojazdu, natomiast w świetle ustawy Prawo o ruchu drogowym pojazd taki musi spełniać warunki techniczne określone dla motoroweru w rozporządzeniu MI z dnia 31.12.2002 w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz.U. z 2003 roku nr 32 poz. 262 z późn. zm.). Zgodnie z obowiązującymi przepisami badanie techniczne motoroweru należy wykonać przed dniem 22.09.2010 (rok od wejścia w życie zmiany). Obecnie jedynie pojazdy motorower zabytkowy byłby zwolniony
z obowiązku przeprowadzenia badań technicznych.
Pozdrawiam

List 16 września. Pisałem w sprawie, czy mam robić przegląd na jawkę, która jest unikatem.

Witam.
Jak najbardziej badania techniczne dotyczą również pojazdów unikatowych (w tym motorowerów). Fakt, że miał Pan wpis dot. bezterminowo ważnego badania techn. nie wynikał z tego że pojazd jest unikatowy, tylko z tego, że motorowery poprzednio nie podlegały badaniom techn.
Wpis dot. unikatowości pojazdu ma znaczenie jedynie przy procedurze ubezpieczania pojazdu, natomiast w świetle ustawy Prawo o ruchu drogowym pojazd taki musi spełniać warunki techniczne określone dla motoroweru w rozporządzeniu MI z dnia 31.12.2002 w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz.U. z 2003 roku nr 32 poz. 262 z późn. zm.). Zgodnie z obowiązującymi przepisami badanie techniczne motoroweru należy wykonać przed dniem 22.09.2010 (rok od wejścia w życie zmiany). Obecnie jedynie pojazdy motorower zabytkowy byłby zwolniony
z obowiązku przeprowadzenia badań technicznych.
Pozdrawiam

Czyli w polskim prawie elektryczny motorower nie ma racji bytu? Nie wolno jeździć rowerem z silnikiem elektrycznym po drogach?

Może Losten wyśle jakąś petycję z zapytaniem do odpowiedniego ministerstwa . Co Ty na to Losten?

W Polsce ponoć bardzo trudno zarejestrować też samochód elektryczny, bo albo trzeba jako zabytkowy (mimo, że to przecież przyszłościowa technologia!) albo jako specjalny. Zdaje się, że Pan Zbigniew, ale też i inni - np. autor przerobionego Wartburga pisali o swoich przebojach z urzędnikami. Gdyby ktoś, kto przechodził drogę rejestracji lub wie co i jak się zgodził to chętnie bym na stronie zamieścił informacje jak należy rejestrować pojazdy elektryczne, motocykle, samochody, motorowery, trójkołowce - w punktach podać co po kolei zrobić.

W USA też ostatnio mieli kłopoty i w jednym ze stanów anulowali zezwolenia na trójkołowce elektryczne - nawet te zarejestrowane już nie mogą jeździć, bo było coś nie tak od strony formalnej i będą na nowo definiować te pojazdy i dopuszczać je do ruchu.