smarek



Przykład idzie z ,,góry"...nie oszukuj sam siebie
zaduch, swoje wnioski opierasz na populistycznych przesłankach bez podstaw logicznej argumentacji.
Monitoring w Oleśnicy to efekt współpracy pomiędzy Urzędem Miasta, który de facto poniósł koszty a Komendą Policji (obsługa systemu); współpraca ta trwała na długo przed tym, jak bracia K. wystartowali w wyborach. Ustawa o Policji skrupulatnie reguluje wszelkiego rodzaju zakupy oraz darowizny sprzętu, podobnie jak budżet miasta i zapewniam Cię zaduch, iż powstanie systemu monitoringu miejskiego nie trwało tydzień.
Zasada "Think before you act" jest godna polecenia jako Twoje nowe życiowe motto



Kapturek jest kobietą
Dziekuję Kapode

W takim razie proszę o źródło tych rewelacji! Jacyś świadkowie ? Protokół z sesji ? Uchwała ? Inny dokument ? Samo przytakiwanie administracji (i sołtysom) "dobrze pamiętasz", "ponoć" mnie nie przekonuje i sądzę, że większość mieszkańców nie ulegnie tej manipulacji podpartej straszeniem.

Zacytuje jeszcze to co napisał wójt w liście do mieszkańców "Szczególnym tego przykładem świadomego wprowadzania w błąd jest rozpowszechnianie kłamstwa o rzekomej likwidacji szkół w Czółnach, Sobieszczanach i Mariance. Jest to nieprawda.".

PS. Administrator GrzegorzW przyznał, że go poniosło, ale nie przeprosił ... jak obiecał ...

PS2. Motto drugiego admina "władzy bym nie kłamał" też budzi moje mieszane odczucia. dnia Wto 23:05, 31 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz

Rusza nowa edycja forumowej zabawy, w której wbijamy szpile w miękkie tkanki znajomków z forum. Oczywiście wszystko w ramach poniższego regulaminu, a także Regulaminu Forum i Netykiety.

1. Nie wypowiadamy się na temat użytkownika którego nie znamy.
2. Nikogo nie obrażamy.
3. Wypełniamy ankietę w całości. Ankiety wypełnione w części wylecą do Kosza.
4. Nie musimy ostrzeliwać wszystkich zgłoszonych w danej turze.
5. Obstrzał trwa aż do nadejścia kolejnych zgłoszeń, nie krócej jednak, niż dwa tygodnie.
6. Osoba ostrzelana może skomentować obstrzały dopiero po ogłoszeniu listy nowych kandydatów do obstrzału. Komentarze te musi zamieścić w jednym poście. Zbyt wczesne kontrobstrzały zwiedzą Kosz.
7. Do obstrzału zgłaszamy innych forumowiczów.
8. Jeśli byłeś/łaś zgłoszony/zgłoszona do obstrzału w danej rundzie nic nie stoi na przeszkodzie, byś obstrzelał(a) siebie.
9. Post niebędący uzupełnieniem ankiety/odpowiedzią na obstrzał zostanie wywalony do Kosza.
10. Za uporczywe łamanie regulaminu może cię spotkać ostrzeżenie.
11. Zgłoszeń dokonujemy w specjalnym temacie - LINK. Nie możemy zgłaszać samych siebie.

Formularz ankiety pozostał bez zmian: ZOSTAŁ ZMIENIONY!


1. Pierwsze co pomyślałeś/pomyślałaś, gdy zobaczyłeś/zobaczyłaś jego/ją na forum?
2. Co myślisz|czujesz, gdy patrzysz na jego/jej avatar?
3. Co byś mu/jej dał/dała co posiadasz?
4. A co zabrałbyś/zabrałabyś?
5. Co Cię w nim/jej zachwyca/zadziwia?
6. Co Cię w nim/jej bawi?
7. Jak wg Ciebie spędza lub powinien/powinna spędzać wolny czas?
8. Czego mu/jej życzysz?
9. Jaka jest jego/jej charakterystyczna cecha?
10. Co byś mu/jej doradził?
11 Napisz jedno zdanie, które najlepiej jego/ją scharakteryzuje.
12. Z jaką gwiazdą/sportowcem/politykiem Ci się kojarzy?
13. Jakby był zwierzęciem, to byłby... i dlaczego?
14. Jakie Twoim zdaniem jest jego/jej życiowe motto?
15. Ulubiony cytat jego/jej słów.


Na początek sam kogoś zgłoszę, by dać innym dobry przykład.

Turambar (bo dawno nie byłem)
Lord Nargogh (zgodził się na współpracę, to musi cierpieć)
Qbuś (bo zawsze chciałem poczytać, co forumowicze o nim sądzą ;P)

Ceeeeeeel!!!!!! PAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAL!!!!!!!!!!

2010-02-24

Innowacyjna szkoła – przepustką w dorosłość

Ponad 200 wystawców zaprezentuje swoją ofertę podczas XIII Łódzkich Targów Edukacyjnych. Ekspozycję przygotują zarówno łódzkie gimnazja, licea i zespoły szkół ponadgimnazjalnych, jak i szkoły wyższe z całego kraju.

Tym razem aranżacja stoisk będzie nawiązywać do hasła „Innowacyjna szkoła – kreatywni absolwenci”. Organizatorzy chcą w ten sposób zwrócić uwagę na to, jak ważne są nowoczesne programy nauczania dostosowane do potrzeb zmieniającej się rzeczywistości rynkowej.

Tegoroczna nowość to tzw. strefa targów edukacyjnych dla dorosłych, w której promowana będzie idea rozwoju kwalifikacji przez całe życie. Propozycje dla tych, którzy myślą o przekwalifikowaniu, pogłębieniu swojej wiedzy, a nawet awansie przedstawią tam: licea dla dorosłych, technika uzupełniające, placówki organizujące kursy doskonalenia zawodowego lub studia podyplomowe. Jak zapewniają organizatorzy, poznać będzie można ofertę czterdziestu placówek edukacyjnych - zarówno tych oferujących zajęcia płatne, jak i tych kształcących zupełnie darmowo. Szkoły zaproszą do udziału w warsztatach, lekcjach pokazowych oraz seminariach.

Swoją najnowszą ofertę zaprezentują też producenci i dystrybutorzy materiałów dydaktycznych oraz wydawnictwa. Najlepsze pomoce naukowe rywalizować będą o nagrodę targów.

Jak zwykle bogaty będzie też program imprez towarzyszących. W tym roku prezentacje nawiązujące do motta targów, a zatytułowane „Zobacz, jakie to proste” zorganizuje Discovery Center „Experymentarium”. Pokażą one możliwości uzupełnienia procesu nauczania w innowacyjnej szkole. Uczestnicy warsztatów przekonają się na przykład, jak zabawki logiczne rozwijają umiejętność myślenia oraz rozwiązywania problemów. A obserwując plansze ze złudzeniami – uzmysłowią sobie, że to, co widzą, nie zawsze odpowiada rzeczywistości.

Tradycyjnie targom towarzyszyć będą warsztaty, wykłady, seminaria, prezentacje oraz konkursy. Będzie wśród nich konkurs na najciekawsze stoisko targowe - rokrocznie ogłaszany przez Wydział Edukacji Urzędu Miasta Łodzi, Międzynarodowe Targi Łódzkie oraz Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego.

Targi można odwiedzać:
11 marca 2010 r. w godz. 10 – 17,
12 marca 2010 r. w godz. 9 – 17,
13 marca 2010 r. w godz. 9 – 14.

Grupy zorganizowane wstęp wolny – konieczna jest jednak wcześniejsza rezerwacja, więcej informacji pod numerem telefonu: 042 638-64-66. (Oprac. M.Ka.)

ŹRÓDŁO: www.uml.lodz.pl

Plakietka drużyny
1
Jaki numer i nazwę ma nasza drużyna?
2
Kto jest patronem naszej drużyny?
3
Opisz krótko życie naszego patrona zwracając uwagę na:
- Wykształcenie.
- Działalność konspiracyjną.
- Udział w powstaniu.
- Losy po powstaniu
- Osiągnięcia literackie.
4
Gdzie można znaleźć miejsca widoczna na zdjęciach i czy są one związane z naszym patronem?
Gdzie w Warszawie znajduje się pomnik naszego patrona?



5
Jakie było motto naszego patrona (napisane również na płycie nagrobnej), czym jest dla Ciebie? Odpowiedz, w co najmniej w stu słowach.
6*
Jeżeli chciałbyś się dowiedzieć czegoś więcej o Piotrze Wysockim niż w encyklopedii, po jaką książkę byś sięgnął (podaj tytuł i autora)?
7*
Kto i w jakim dziele literackim wykorzystał wydarzenia powstania listopadowego (podaj, co najmniej trzy przykłady, w tym jeden, gdzie nasz patron występuje bezpośrednio)?
Kto i w jakim dziele malarskim wykorzystał wydarzenia powstania listopadowego?
8
Kiedy i jak obchodzimy święto drużyny? Gdzie obchodziliśmy je w 2005 roku?
9
Czym różni się zbiórka zastępu od drużyny?
Jak należy przyjść ubranym na zbiórkę drużyny?
Wymień nasze obrzędowe piosenki (na zbiórce, kominku, przy ognisku). Wymień kilka naszych ulubionych piosenek.
10
Jak wygląda,(co przedstawia) plakietka drużyny?
11
Jaki jest nasz zwyczaj (opisz również jak należy przyjść ubranym) zachowywania się przy ognisku obrzędowym / kominku obrzędowym?
12
Co to są sprawności harcerskie i jak je oznaczamy na mundurze?
Co to są stopnie harcerskie i jak je oznaczamy na mundurze?
13
Informacje o drużynie (na pamięć):
- Numer i nazwa.
- Kolor środowiska.
- Imię i nazwisko drużynowego.
- Imiona i nazwiska trzech poprzednich drużynowych.
- Ile zastępów działa i jakie są ich nazwy?
- Przy jakich szkołach działamy?
- Jaki jest adres strony internetowej naszej drużyny? Co można na niej znaleźć?

Oczywiście, że są ważniejsze sprawy w kraju niż religia w szkołach, ale wprowadzanie jakiejkolwiek ideologii do miejsc publicznych jest moim zdaniem niedopuszczalne. Kolejny raz powołam się na swoje doświadczenia z liceum - przed głównym wejściem stał krzyż, mający chyba z 5m wyskości. Czyli motto przewodnie - bądź katolikiem, choć w szkole byli innowiercy i mieli nawet lekcje swojej własnej religii.

Co do chrześcijańskiej tożsamości Europy to nie jestem taki pewny. Religia ta miała owszem ogromny wpływ, ale nie tylko o ukształtowało Europejczyków, dlaczego więc pomijać wpływ "pogańskich" kultur Greków czy Rzymian? Poziom kulturowy, który oni osiągnęli był nieporównywalinie wyższy niż przez sporą część średniowiecza a do względnego ucywilizowania wieków średnich przyczyniły się poglądy myślicieli z czasów przedchrześcijańskich. Choćby sam system prawny - wprowadzony "sąd boży" w miejsce spójnego kodeksu rzymskiego nie jest chyba przykładem świetlanego wkładu chrześcijaństwa w cywilizację.

Co nie zmienia faktu, że chrześcijańskie wartości mają spore znaczenie. Jednak uważam, że źródło tego, co określa się "wartościami chrześcijańskimi" jest zupełnie inne - ta religia tylko zaadoptowała pewne ogólnoludzkie wartości i uznała je również za swoje. A przypisywanie dorobku ludzkości tej czy innej religii jest już nadużyciem.

Jeszcze taka dygresja - naprawdę sądzicie, że w kraju jest 95% katolików? Przecież to jest takie naiwne. Kościół liczy statystykę tak żeby ładnie wyglądała, czyli liczba katolików=liczba ochrzczonych-liczba zgonów wśród katolików, co w żadnym wypadku nie oddaje stanu faktycznego. Wielu moich znajomych, podobnie jak ja, zostało ochrzczonych i formalnie nadal jest członkami współnoty, choć nie mają z nią nic wspólnego, nawet nie mają ochoty się z niej wypisać. Tak naprawdę to katolików w pełnym tego słowa znaczeniu pewnie mamy nie więcej niż 70% a to i tak myślę jest zawyżona liczba.