smarek

Przykro mi...mam inne zdanie na temat.
leonard3 napisał:

> Katrina taka starosiecka demagogia, bo w wojnie w Ulsterze nie bylo ani nie ma
> zadnych religijnyc motywow. To ostatnia brudna wojna kolonialna w Europie.

> I o wyzwolenie Ulsteru i przylaczenie go do Republiki Irlandzkiej toczyla sie i
>
> toczy ta wojenka. Nik tu nie walczy o Matke Boska.
> Ty o tym dobrze wiesz , ale jak kazdy cyniczny atol lubisz wciskac kit
> klamliwych stereotypow.

Nie zmienia to faktu, że...

W Belfaście okropny mur oddziela dzielnice katolickie i protestanckie.

Tak wygląda miłość i braterstwo chrzescijanskie ?

Katolicy i protestanci nienawidzą się jak psy !

A wszyscy niby tacy wielcy chrześcijanie...

Według twojej tezy nienawiści nie powinno tam być.


P. S.
To że religia jest pretekstem do utrzymania władzy i wpływów - to wiemy od dawna.

Zabijanie i prześladowanie obcych i "niewiernych" w imie własnego Boga ma bardzo długą tradycje.

Tak było już w starożytnim Egipcie, w Palestynie, w Rzymie, czy w średniowieczu.

Nic nowego mi tu nie napisałeś.

ja z czystym sumieniem polecam takie tytuły (alfabetycznie):
- Braveheart: Waleczne serce (Braveheart) - ciekawa epopeja o walce Szkotów i Anglików jeszcze w średniowieczu
- Cienka czerwona linia (Thin Red Line, The) - nietypowy film wojenny (II wojna światowa), który niedawno miałem przyjemność oglądać, pełen rozważań na temat najważniejszych w życiu człowieka wartości - życia, miłości, przyjaźni...
- Czas apokalipsy (Apocalypse Now) - kultowy już (najlepszy wg. mnie) film o wojnie (wietnamskiej) F.F. Coppoli, świetna atmosfera...
- Czas apokalipsy: Powrót (Apocalypse Now: Redux) - to co wyżej, ale w wersji reżyserskiej... 3,5 h siedzenia na doopie tongue.gif
- Działa Navarony (Guns of Navarone, The) - to już klasyka... stary, ale jary biggrin.gif
- Helikopter w ogniu (Black Hawk Down) - świetny film o amerykańskiej akcji w Somalii, piękne zdjęcia Idziaka
- Kompania braci (Band of Brothers) - serial, chyba nie muszę przedstawiać... - dzieje Kompanii E podczas II wojny światowej (bardzo realistyczny)
- Lawrence z Arabii (Lawrence of Arabia) - dosyć ciekawe ujęcie działań wojennych na Bliskim Wschodzie pokazane przez pryzmat ekscentrycznego oficera armii brytyjskiej (II w.ś.)
- Łowca jeleni (Deer Hunter, The) - dramat o tragedii zwykłych ludzi po wojnie w Wietnamie (świetny De Niro)
- Ofiary wojny (Casualties of War) - Wietnam, żołnierze chcą wziąść odwet na prostych wieśniakach za zabicie ich kolegów, na co nie może przystać jeden z nich... (trochę się nudziłem na nim tongue.gif)
- Paragraf 22 (Catch-22) - świetna komedia (wręcz parodia) filmów wojennych, pokazująca bezsens wojny (II w.ś.)
- Patton (Patton) - film biograficzny o wybitnym amerykańskim generale George'u S. Pattonie, nie pozbawiony humoru (II w.ś.)
- Pianista (Pianist, The) - Polański i dzieje utalentowanego Żyda (Szpilmana) podczas II wojny światowej (na faktach)
- Pluton (Platoon) - "wpływ wojny na psychikę młodych ludzi" - świetny film zawierający ponoć motywy autobiograficzne Olivera Stone'a (Wietnam)
- Życie jest piękne (La Vita e bella) - komedia (!) o holocauście - świetna!

7. Omów gatunek jakim jest psalm. Wymień jego rodzaje i podaj domniemanego autora
biblijnych Psalmów

10. Omów wymowę i kompozycję Hymnu o miłości.

12. Omów Apokalipsę św. Jana i ją znaczenie.

14. Jakie znasz zwroty i wyrażenia pochodzące z Biblii?

18. Wymień słynne mity greckie, które poznałeś i krótko je scharakteryzuj.

23. Ile było prac Heraklesa? Dlaczego jest on tak ważną postacią w mitologii?

33. "Odyseja" i „Biada"- podaj podobieństwa i różnice, jakie można dostrzec w tych
utworach.

34. Z czego zrodziła się filozofia? Jakie były pierwsze zagadnienia, nad którymi zastanawiali
się uczeni? Wskaż przedstawicieli greckiej i rzymskiej filozofii.

35. Omów pojęcie idei platońskiej.

36. Jakie poglądy głosił Arystoteles?

37. Na czym polegał charakterystyczny dla Sokratesa sposób filozofowania?

38. Omów filozofię stoicką i epikurejską oraz podaj przykłady utworów starożytnych
twórców, w których znajdziesz nawiązania do tych systemów filozoficznych.

39. Wymień twórców liryki greckiej, których poznałeś.

42. Jaką filozofię prezentuje w swojej poezji Horacy?

43. Co oznacza słynny horacjański motyw „exegi monumentum"?

44. Wyjaśnij genezę tragedii ( dramatu).

45. Z jakich części składała się tragedia grecka?

47. Co oznaczają pojęcia: tragizm i konflikt tragiczny?

53. Udowodnij, że 'Król Edyp" to klasyczny przykład tragedii antycznej ( cechy).

55. Skąd się wywodzi nazwa epoki średniowiecze i jak określisz czas jej trwania?

57. Wymień najważniejszych filozofów średniowiecza, scharakteryzuj krótko ich pogląd.

58. Wskaż cechy stylu romańskiego i gotyckiego i podaj przykłady zabytków w każdym a
tych stylów.

59. Jakie ideały propagował s. Franciszek z Asyżu?

65. Wymień i omów funkcje tekstów językowych

niech przynajmniej kto może odpowie na pare pytań, będe bardzo wdzięczny za udzielone odpowiedzi

dnia 31 Sty 2009 21:41, w całości zmieniany 4 razy

A więc:
1. Córki nie przyszły nawet na jego pogrzeb. Goriot bardzo cierpiał z tego
powodu.
2.Zawód miłosny zmienił jego życie i zaczął je od nowa.
3. W uporządkowanym zgodnie z naturą świecie rolników liczy się trwała rodzina
jako przedsiębiorstwo nastawione na uprawę roli.
4. Bohater boi się, że nie wytrwa w swych zamiarach pracy dla ubogich, pogrąży
się w nieszczęsnej konsumpcji szczęścia.
5. W przypowieści tej ukazana jest miłość ojcowska do syna z wykorzystaniem
motywu rozstania.
6. Giaur podczas jednej z walk zapoznał kobietę o imieniu Leila.
7. Utwór przedstawia bohatera wywodzącego się z dołów społecznych.
8. Bohater "posmakował smak" rozstania.
9. Muszą skończyć swoje życie, ponieważ rozstanie z ukochaną osobą jest dla
nich końcem świata.
10. Rozstanie z ukochaną wywołuje u bohatera szał, jest zły na cały dwór, to
znaczy na sułtana (to o "Giaurze")
11. Wstępują w niego nadludzkie siły, sam wyciął w pień cały dwór.
12. Miłość Kmicica do Oleńki jest odwzajemniona, ale nie może dojść do skutku.
13. Szukał on wspólnego języka z ludźmi, aby móc się z nimi zjednoczyć.
14. Bohater fundował jej prezenty, niestety ona tego nie odwzajemniała (to o
stosunku Wokulskiego do Izabeli Łęckiej)
15. Gustaw bez reszty pogrąża się w swym nieszczęściu, co wkrótce czyni z niego
szlachcica.
16. Konrad jest bohaterem o dwoistym życiu.
17. Bułhakow opowiada o pewnej miłości, która została jakby rozdarta.
18. Bohaterka chce realizować swój zamiar, czyli nauczanie ludzi z warstw
najuboższych, upośledzonych społecznie.
19. Współczesność to epoka, w której ludzie łączą się w pary po to, aby
przetrwać, być z kimś i nie być samotnym.
20. Jedynie ludzie o wrażliwej duszy są w stanie unieść się pod wpływem
krajobrazu.
21. Kolejnym bohaterem typu wojownik jest średniowieczny rycerz. Występuje on w
środkach masowych na ogromną skalę.
22. Moje pokolenie to skomercjalizowana ludzkość.
23. Cezary dorasta przy oku matki.
24. Prometeusz dał ludziom życie, ale ich z tym życiem nie zostawił.

itp. itd ) Mogę długo, ale nie wiem czy zniesiecie taką dawkę absurdu na raz

>O tym jak były one polskie i jaką miłościa darzyli Polskę mieszkańcy tych ziem
>mogliśmy się dwukrotnie przekonać: raz, gdy o polskość Lwowa musiały walczyć
>dzieci ("Orlęta Lwowskie" - czego Ukraińcy nie chcą nam wybaczyć do dziś) i
>drugi raz, gdy miłość do Polski pokazali nam "bojcy" z UPA.
Lwów miał od schyłku średniowiecza do 1939 r. niezmienny rozkład
narodowościowy: 2/3 stanowili Polacy, pozostałą 1/3 dzielili między siebie
Żydzi, Rusini czyli Ukraińcy, Ormianie (zanim nie spolonizowali się całkowicie)
i "inni" (w różnym czasie byli to Tatarzy, Turcy, Wołosi, Węgrzy, Niemcy,
Czesi).
"Obrona Lwowa", a faktycznie polskie powstanie, stanowiące zresztą co do istoty
pierwowzór Powstania Warszawskiego (zbrojne podziemie odbija miasto od
wewnątrz, korzystając z poparcia ludności cywilnej - bez tego całe
przedsięwzięcie skazane byłoby w samym początku na klęske), było reakcją na
pucz ukraiński przygotowany przez upadającą Austrię i beatyfikowanego niedawno
cesarza Karola Ostatniego (jest to zresztą jedna z niewielu decyzji Ojca Św.,
której motywów nie rozumiem do końca) - Obrońcy Lwowa walczyli z ukraińskimi co
do składu narodowościowego jednostkami b. armii Austro-Węgier. To da się
wyczytać nawet z książki ściśle poprawnej politycznie: Krzysztof Kozłowski:
Między Sanem a Zbruczem.
Rzezie UPA to spóźniona o 100 lat powtórka z tzw. "rabacji" 1846 r. - wtedy
jedni Polacy mordowali innych identycznymi narzędziami ("rżnijcie chłopy
powoli - dobry był pan!"); w r. 1846 oraz 1943 i następnych byli też obecni
okupanci, szczujący jednych na drugich.

m.in.
Adam Mickiewicz - Dziady.doc
Adam Mickiewicz - ojczyzna, patriotyzm.doc
Antysemityzm.doc
Bog, zycie i smierc w literaturze sredniowiecza, baroku, rom.doc
Bohaterowie Zeromskiego.doc
Bunt i ofiara.doc
Być czy mieć.doc
Czeslaw Milosz i Zbigniew Herbert, wielcy wspolczesni morali.doc
Czlowiek - istota zdeterminowana czy wolna, rozwaz ten probl.doc
Czy antysemityzm to tylko wytwor systemow totalitarnych w cz.doc
Czy antysemityzm to tylko wytwor systemow totalitarnych!.doc
Dialog z Bogiem w utworach literatury polskiej.doc
DwÓr w literaturze polskiej.doc
Dylematy moralne bohaterÓw Żeromskiego.doc
'Dziady' A.Mickiewicza i 'Wesele' S.Wyspianskiego - utwory p.doc
esej.doc
Etos rycerza i spiskowca.doc
Fascynacje czy poczucie obcosci.doc
'Faszyzm siega ludzkich dusz' - refleksje po przeczytaniu ut.doc
Henryk Sienkiewicz - nowele.docTopos smierci w literaturze.doc
Heroizm moralny bohaterÓw romantycznych i postaci z utworÓw .doc
HUMANIZM I DEMOKRATYZM POGLĄDÓW Andrzeja Frycza.doc
Indywidualizm.doc
J.Kochanowski jako obywatel, artysta, mysliciel.doc
'Ja kocham caly narod [...]'.doc
Jak literatura demaskuje mity narodowe.doc
Jak rozumiesz termin Przystosowanie.doc
Jak uleczyc swiat smiechem.doc
Jakie wartosci epoki oswiecenia przetrwaly do dzis a jakie o.doc
Kazdy nosi w sobie dzume, nikt bowiem , nikt na swiec.doc
Kopia Dylematy moralne bohaterÓw Żeromskiego.doc
Kopia 'Dziady' A.Mickiewicza i 'Wesele' S.Wyspianskiego - utwory p.doc
Krytyka szlachty.doc
Literatura 'czasow pogardy' swoista kronika losow czlowieczy.doc
Literatura oswieceniowa w sluzbie wychowania nowego pokoleni.doc
Ludzka natura.doc
Madrosc i piekno literatury staropolskiej.doc
Milosc - sila budujaca czy niszczaca.doc
Motyw buntu.doc
Motyw cierpienia 2.doc
Motyw cierpienia w Innym Świecie.doc
Motyw cierpienia.doc
Motyw matki.doc
Motyw patrioty.doc
Motyw poety i poezji.doc
Motyw pracy.doc
Motyw rewolucji.doc
Motyw rodziny.doc
Motyw rozmowy.doc
Motyw totalitaryzmu.doc
Motyw tragedii.doc
Motyw wsi.doc
Natura-rola natury w utworach A.Mickiewicza.doc
Obraz ŻydÓw.doc
Ojczyzna - patriotyzm.doc
Pieniądze przeciw ideii.doc
Pisarze baroku i oswiecenia w trosce o dobro kraju'.doc
poezjaadama.doc
Pokora i bunt wobec Boga.doc
Portret inteligenta.doc
Portret kobiet 2.doc
Portret kobiet.doc
Postawy obywateli wobec zagrozenia - 'Dzuma' A.Camusa.doc
Powstania narodowe i konspiracje jako temat literatury polsk.doc
Przyroda.doc
Quo Vadis.doc
Sad nad Polska i sen o Polsce w literaturze polskiego romant.doc
Sens patriotyzmu.doc
Serce swoje racje ma.doc
slowianie.doc
Stefan Żeromski - Ludzie bezdomni.doc
Swiat wartosci a determinacja czlowieka przez historie - moj.doc
Topos rycerza.doc
Topos smierci w literaturze.doc
Totalitaryzm czasow wojny i okupacji.doc
Tragedia jest tam gdzie jest wybÓr.doc
Tragizm.doc
Trudny i trwaly poeto bedzie twoj urzad.doc
Trwale wartosci epoki staropolskiej.doc
Trwale wartosci oswiecenia i odrodzenia [co do dzis przetrwa.doc
Udowodnij ze tworczosc Jana Kochanowskiego byla ilustracja h.doc
Warszawa z lat wojny i okupacji.doc
Wizerunek inteligencji.doc
Zasadnicze kierunki wspolczesnej poezji.doc